امام جمعه تهران خواستار برخورد با 'حریم‌شکنان' خیابان پاسداران شد

حق نشر عکسIRNA

محمدعلی موحدکرمانی، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز، حوادث خیابان پاسداران را "اغتشاش" خواند و خواستار "مجازات قاطعانه حریم‌شکنان" شد.

او در اظهاراتی که از روی کاغذ می‌خواند، گفت: "از دستگاه قضایی می خواهیم با این جنایتکاران که مرتکب قتل و متعرض به خانه‌ها، مغازه‌ها و ماشین‌های مردم شدند به شدت و قاطعیت برخورد نمایند."

یکی از نمایندگان مجلس ایران هم گفته است که عده‌ای خارج از گروه درویشان در یکی از خانه‌های خیابان پاسداران سلاح گرم انبار کرده بودند.

دوشنبه شب، ۳۰ بهمن ماه، به دنبال درگیری خونین پلیس و دراویش در نزدیکی خانه نورعلی تابنده، رهبر دراویش گنابادی، دست‌کم سه مأمور نیروی انتظامی و دو عضو بسیج کشته شدند. پلیس از بازداشت دست‌کم ۳۰۰ نفر در این رابطه خبر داد.

نیروهای امنیتی، دراویش را متهم کردند که با اتوبوس به صف نیروهای انتظامی حمله کرده‌اند و در آن سو هم دراویش، نیروی انتظامی را به کتک زدن آنها، خشونت، تیراندازی و پرتاب گاز اشک‌آور متهم کردند.

در میانه جنجال‌ها و طرح اتهام‌ها علیه دراویش، وزیر کشور ایران اعلام کرد: "جریان دراویش کشور جریانی عاقلانه، منطقی و معتدل می‌نامیم و به هیچ وجه حوادث خیابان پاسداران را به این جریان منتسب نمی‌کنیم".

با این حال واکنش‌ها و موضع‌گیری علیه جامعه دراویش ادامه دارد.

امروز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور اطلاعیه‌ای خواستار برخورد قاطع با عاملان حادثه پاسداران شد.

در بخشی از این اطلاعیه آمده "جامعه مدرسین از نیروهای امنیتی و انتظامی، دستگاه‌های قضایی و تمام نهادهای مسئول می‌خواهد با در اولویت قراردادن رسیدگی به این جنایت، قاطعانه با مجرمین و آشوب‌طلبان برخورد کند."

ابوالفضل حسن بیگی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران هم امروز به خبرگزاری تسنیم گفته است که "عناصر وابسته به ضد انقلاب" که به گفته او "صحنه‌گردان" درگیری‌های خیابان گلستان هفتم پاسداران بودند، با همکاری برخی سرویس‌های جاسوسی، تعداد زیادی سلاح گرم را در یک خانه "تیمی" جاسازی کرده بودند تا این درگیری‌ها را به عملیات مسلحانه تبدیل کنند.

او گفته نیروهای امنیتی و مأموران وزارت اطلاعات این خانه "تیمی" را شناسایی و خنثی کرده‌اند. البته آقای حسن بیگی تأکید کرده که گروه دراویش در این ماجرا نقشی نداشته‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.