گروگان‌گیر به ضرب گلوله نیروهای امنیتی فرانسه کشته شد

نیروهای امنیتی فرانسه فردی که عده‌ای را در فروشگاهی در شهر تربه در جنوب غربی این کشور گروگان گرفته بود به ضرب گلوله کشته‌اند.
 
این فرد که برای نیروهای امنیتی فرانسه شناخته شده بود و عضو داعش بوده با فریاد الله‌اکبر وارد این فروشگاه شد و گروهی را گروگان گرفت و خواستار آزادی تنها فرد دستگیر شده در حمله به کنسرتی در پاریس در نوامبر سال ۲۰۱۵ شد. در آن حمله ۱۳۰ نفر کشته و بیش از ۳۵۰ نفر زخمی شدند.
 
بنا بر آخرین گزارش‌ها بیشتر مشتریان و کارکنان فروشگاه موفق به فرار شدند اما دو نفر در این گروگان‌گیری کشته و دو مامور پلیس هم زخمی شدند.
 
همچنین یک نفر دیگر هم در جریان خودروربایی کشته شده است.
 
امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه که برای دیدار با رهبران اروپایی در بروکسل بود در بیانیه‌ای کوتاه گفت همه شواهد حاکی از "عملیاتی تروریستی" است که هنوز ادامه دارد.
 
ادوار فیلیپ نخست وزیر فرانسه اوضاع را در این منطقه "بسیار جدی" توصیف کرد و پلیس ضدتروریسم فرانسه و همچنین صدها ژاندارم وارد عمل شده‌اند.
 
علاوه بر این یک مورد تیراندازی هم در شهر کارکاسون رخ داده که با ماشین حدود پانزده دقیقه با تربه فاصله دارد. فرد مسلحی پنج بار به گروهی از افراد پلیس که به مقر خود بر می‌گشتند تیراندازی کرده بود. گفته می شود یک پلیس در این تیراندازی زخمی شده است.
 
هنوز معلوم نیست آیا این دو حادثه با هم مرتبط هستند یا نه.
 
فرانسه از سال ۲۰۱۵ هدف حملات متعدد اسلامگرایان افراطی بوده و از آن زمان تاکنون این کشور در وضعیت هشدار قرار دارد. پس از حملات پاریس در نوامبر ۲۰۱۵ که باعث کشته شدن ۱۳۰ نفر شد، در این کشور وضعیت اضطراری اعلام اما حدود پنج ماه به وضعیت هشدار کاهش داده شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.