«۲۳۵ نفر» در ۱۱ روز از سفرهای نوروزی در جاده‌های ایران کشته شدند


وزارت راه‌وشهرسازی ایران اعلام کرد که در ۱۱ روز از سفرهای نوروزی و تا روز دوشنبه ششم فروردین، ۲۳۵ نفر در ۱۸۷ تصادف رانندگی کشته شده‌اند.
 
سفرهای نوروزی از ۲۴ اسفند سال ۹۶ آغاز شده است.
 
بر اساس آمار اعلام شده در سایت این وزاتخانه، از ۲۴ اسفند پارسال تا ششم فروردین، ۱۸۷ تصادف منجر به فوت و هزار و ۹۰۸ تصادف منجر به مجروح شدن مسافران شده است.
 
آمارها می‌گوید که روز ۲۴ اسفند ۲۷ نفر، روز ۲۵ اسفند ۲۴ نفر، روز ۲۶ اسفند ۱۸ نفر، روز ۲۷ اسفند ۲۶ نفر، روز ۲۸ اسفند ۳۱ نفر و روز ۲۹ اسفند ۱۷ نفر در تصادفات جاده‌ای کشته شده‌اند.
 
در روز اول فروردین ۲۱ نفر، روز دوم فروردین ۱۴ نفر، روز سوم فروردین ۱۳ نفر، روز چهارم فروردین ۲۶ نفر و در روز پنجم فروردین ۱۸ نفر در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند.
 
در این آمار به تعداد مجروحان تصادفات اشاره‌ای نشده است.
 
همه ساله و در ایام نوروز تعداد سفرها و همچنین حوادث رانندگی افزایش پیدا می‌کند.
 
بر اساس آمار سازمان پزشکی قانونی، طی ۱۰ سال گذشته ۱۱ هزار و ۸۷۰ نفر در تصادفات نوروزی کشته شده‌اند.
 
بر اساس این گزارش، بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی در ایام نوروز مربوط به سال ۸۷ با هزار و ۵۳۵ کشته و کمترین آن مربوط به سال ۹۶ با ۸۷۴ کشته بوده است.
 
در همین حال سندیکای بیمه‌گران ایران اعلام کرده بود که تنها پرداخت دیه ۸۷۴ فرد کشته شده در سفرهای نوروزی سال ۹۶ بیش از ۱۸۳ میلیارد تومان هزینه برای شرکت‌های بیمه داشته است.
 
ایران یکی از نقاط حادثه‌خیز جهان از نظر رانندگی است. بر اساس گزارشی که پژوهشکده بیمه مرکزی ایران منتشر کرده است، در میان ۱۹۰ کشور جهان، ایران پس از کشور آفریقایی سیرالئون، بالاترین نرخ مرگ‌ومیر را در جاده‌ها دارد.
 
تقی مهری، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی ایران نیز ۱۳ مهر پارسال در همایش یادبود قربانیان حوادث ترافیکی گفته بود که از سال ۷۷ تا پایان سال ۹۵ یعنی درمدت ۱۹ سال، بیش از ۴۵۹ هزار نفر در حوادث رانندگی کشته شده‌اند.
 
به گفته آقای مهری، در این مدت بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر نیز در تصادفات رانندگی مجروح شده‌اند.
 
مسعود حبیبی، رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ایران، پیش از این گفته بود که در اثر تصادفات جاده‌ای روزانه صد نفر به تعداد معلولان در سراسر کشور اضافه می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.