پیش‌بینی بارندگی در مناطق زلزله‌زده غرب ایران

زلزله بسیاری را در استان‌های کرمانشاه و ایلام چادرنشین کردهحق نشر عکسMEHR
Image captionزلزله بسیاری را در استان‌های کرمانشاه و ایلام چادرنشین کرده

مناطق زلزله‌زده ایران در چند روز آینده هوایی بارانی خواهند داشت. گزارش سازمان‌های هواشناسی در داخل و خارج ایران حاکی است که تا روزهای آینده هوا در این مناطق ابری خواهد بود.

ایسنا از احد وظیفه، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، نقل کرده که بارش در کرمانشاه و ایلام در روز چهارشنبه افزایش خواهد یافت.

خبرگزاری تسنیم هم نوشته که آقای وظیفه درباره مناطق زلزله‌زده هشدار داده که با خطر آب گرفتگی مواجهند.

بسرای از زلزله‌زدگان در غرب ایران این روزها در چادر زندگی می‌کنند. گزارش شده که ده‌ها هزار نفر سرپناهشان را در زلزله از دست داده‌اند.

خبرگزاری مهر گزارشی منتشر کرده که می‌گوید وضع زلزله‌زدگان در چادرها و اردوگاه‌های موقت چندان مناسب نیست. در این گزارش به نقل از مسئولان هلال احمر، نوشته شده که بیش از ۹۰ هزار چادر در سراسر مناطق متاثر از زلزله توزیع شده است. گزارشگر مهر نوشته: "با این حال هنوز در روستاهای ثلاث باباجانی برخی از نبود چادر و توزیع نامناسب آن گلایه دارند."

مشاهدات این خبرنگار حاکی است که بعضی‌ها از ترس پس‌لرزه‌ها به زندگی در چادر پناه برده‌اند. و دیگر اینکه هنوز عده‌ای مشغول آواربرداری هستند.

مطابق پیش‌بینی‌ها، سرپل ذهاب، شهری که بیشترین خسارت را در زلزله اخیر دیده و جان‌های بسیاری در آنجا از دست رفته، سه شنبه ۱۶ میلی‌متر باران خواهد داشت و چهارشنبه یازده میلی‌متر.

در قصرشیرین، وضع بدتر خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود که روز سه‌شنبه در این شهر ۳۶ میلی‌متر باران ببارد و چهارشنبه ۱۹ میلی‌متر.

بیش از چهارصد نفر در زلزله یکشنبه ۲۱ آبان ماه کشته شدند و آمار مجروحان از هفت هزار نفر گذشته است.

آواربرداری هنوز در مناطق زلزله‌زده ادامه داردحق نشر عکسMEHR
Image captionآواربرداری هنوز در مناطق زلزله‌زده ادامه دارد
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.