علم‌الهدی: می‌خواهند فیلتر کردن تلگرام را به گردن رهبری بیندازند

حق نشر عکسMEHR

احمد علم‌الهدی، نماینده رهبر ایران در خراسان رضوی، می‌گوید دولت حسن روحانی می‌خواهد تلگرام را فیلتر کند و مسئولیت این کار را هم "به گردن رهبری" بیندازد.

آقای علم‌الهدی در نماز جمعه مشهد گفت: "حالا خودتان می‌خواهید فیلتر کنید و می‌خواهید به گردن رهبری بیاندازید. بیخود یک روزی گفتید دست ما روی دکمه فیلتر نخواهد رفت و حالا که می‌خواهید فیلتر کنید، به گردن رهبری نیندازید."

او همچنین گفت بعضی منتقدان فیلترینگ به این نتیجه رسیده‌اند که "تمام مشکلات کشور و مفاسد اخلاقی" به شبکه‌های اجتماعی مجازی ارتباط دارد.

در ایران دسترسی به بسیاری از وبسایت‌ها و سرویس‌های اینترنتی برای کاربران محدود است و پس از اعتراضات ضدحکومتی در زمستان ۱۳۹۶ برخی مقام‌ها از احتمال فیلتر شدن تلگرام خبر می‌دادند.

تلگرامحق نشر عکسREUTERS
Image captionپیامرسان تلگرام در ایران میلیون‌ها کاربر دارد

احمد علم‌الهدی همچنین گفت علت مشکلات ایران پیروی نکردن دولت‌ها از دستورهای آقای خامنه‌ای بوده و "پیشرفت و پیروزی" ایران در عرصه‌های مختلف مدیون رهبری او:

"همواره نسخه نجات‌بخش کشور از جانب رهبری بوده اما رسم شده که به حرف رهبری گوش نمی‌کنند و بعد شکست می‌خورند و مشکلات را به گردن رهبری می‌اندازند."

"مشکلات اقتصادی که به رهبری کار ندارد. چرا به گردن رهبری می‌اندازید. رهبری چهار سال است که از اقتصاد مقاومتی می‌گوید. شما چرا گوش نکردید."

او خواهان محدود شدن واردات کالاهای خارجی به ایران و تقویت صنایع داخلی شد.

آقای علم‌الهدی گفت ایران در شکست گروه موسوم به دولت اسلامی در عراق و سوریه سهیم بوده و باید از آن منتفع شود:

"روزی که بناست بازار این دو کشور کانون صادرات شود بایستی ما در صادارت به این دو کشور ها سهم نداشته باشیم و این بازار را دیگران اشغال کنند، همان‌هایی که این تکفیری‌ها را حمایت می‌کردند و این قاتل‌ها به جان مردم عراق و سوریه انداختند. بازار را آن‌ها ببرند و مردم ما در این بازار صادراتی سهم نداشته باشند."

در نماز جمعه تهران هم احمد خاتمی از عربستان سعودی انتقاد کرد و گفت: "رژیم عربستان پایه‌‌‌‌‌‌‌گذار تمام گروه‌‌‌‌‌‌‌‌های تروریستی تکفیری است. در تمام عالم باور نکنید ترور و عملیات انتحاری انجام بگیرد، مگر اینکه یک پایش پول‌های این قارون منطقه است."

آقای خاتمی همچنین از مداخله عربستان در سیاست داخلی عراق و لبنان انتقاد کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.