نتانیاهو در اجلاس مونیخ 'قطعه‌ای از پهپاد ایران' را نشان داد + ویدیو

آقای نتانیاهو محمدجواد ظریف را صدا کرد و گفت این قطعه را با خود به تهران بازگرداندبنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در اجلاس امنیتی مونیخ، قطعه‌ای را نشان داده و ادعا کرده که بخشی از پهپاد ایرانی است که اسرائیل هدف قرار داده است.
 
او که از "خطر نفوذ ایران در منطقه" سخن می‌گفت، هنگام بالاگرفتن آن قطعه، وزیر خارجه ایران را صدا کرد و خطاب به او گفت: "آقای ظریف، این را می‌شناسید؟ باید بشناسید. این متعلق به شماست. می‌توانید با خود یک پیام برای ستمگران در تهران ببرید: اراده اسرائیل را امتحان نکنید."
محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، هم دقایقی بعد از آقای نتانیاهو در همان کنفرانس سخنرانی کرد و اظهارات او را "سیرک مسخره" خواند که ارزش پاسخگویی ندارد.
 
او همچنین در جلسه پرسش و پاسخ، ایران را "تهدیدی جدی" برای منطقه دانست و با نشان دادن نقشه خاورمیانه گفت اسرائیل مصمم است که جلوی نفوذ این کشور را به سایر منطقه بگیرد.
 
آقای نتانیاهو ایران را به گسترش دایره نفوذ نظامی خود پشت مرزهای اسرائیل متهم کرد و از سوریه به عنوان "حیاط خلوت نظامی" خود برای هدف قراردادن اسرائیل نام برد.
 
آقای نتانیاهو ایران را "بزرگ‌ترین دشمن" نه تنها برای اسرائیل که برای همه جهان خواند.
آقای نتانیاهو در حال نشان دادن نقشه خاورمیانهتحلیل؛ تهدید به رویارویی نظامی کسری ناجی، خبرنگار بی‌بی‌سی در محل اجلاس مونیخ 
 
نخست وزیر اسرائیل امروز از فرصتی که کنفرانس امنیتی مونیخ برای او فراهم آورد، استفاده کرد، تا جامعه جهانی را تشویق کند که مواضعی سخت‌تر علیه ایران اتخاذ کند. او گفت کشورها باید تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند بین تجارت با ایران، یا تجارت با اقتصاد بزرگ‌تر آمریکا یکی را انتخاب کنند.
 
سخنانی که نشان می‌دهد او از حمایت از آمریکا مطمئن است. نخست‌وزیر اسرائیل همچنین تهدید کرد که اگر به قول او، "تحرکات تهدیدآمیز" ایران ادامه یابد، اسرائیل نه تنها علیه نیروهای شبه‌نظامی تحت حمایت ایران بلکه علیه خود ایران اقدام خواهد کرد.
 
سخنرانی امروز او شاید تندترین سخنانش علیه ایران در سال‌های گذشته باشد. حوادث روز دهم فوریه در اطراف مرز سوریه با اسرائیل که به سرنگونی یک پهپاد ایرانی و یک هواپیمای جنگنده اسرائیل و بمباران پایگاه های نظامی در سوریه منجر شد، خصومت‎ها بین ایران و اسرائیل و امکان رویارویی نظامی را افزایش داده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.