پرونده تیراندازی به یک سیاه‌پوست در کالیفرنیا: 'پلیس ۷ بار از پشت به او شلیک کرد'


مرگ این جوان سیاه‌پوست به موجی از اعتراض‌ها به‌خصوص در ساکرمنتو، شهر محل حادثه در جنوب کالیفرنیا، منجر شده است.تحقیقات مستقل درباره رویارویی شبانگاهی پلیس کالیفرنیا با یک جوان سیاه‌پوست که اخیرا به اعتراض‌هایی در این ایالت منجر شده، این‌طور نتیجه‌گیری کرده است که ماموران ۷ بار از پشت به این جوان شلیک کرده‌اند.
 
دکتر بنت اومالو، پزشک پاتولوژیست متخصص در پزشکی قانونی، گفته است طبق بررسی‌هایش استفان کلارک بر اثر ۸ شلیک ماموران پلیس کشته شده است که ۷ تای آنها به پشت او خورده است.
 
این جوان ۲۲ ساله که دو فرزند هم دارد، در زمان واقعه گوشی تلفن همراهش را در دست داشته است. پلیس می‌گوید این گوشی را با یک اسلحه اشتباه گرفته بوده است.
 
مرگ این جوان سیاه‌پوست در ۱۸ مارس، کمتر از دو هفته پیش، به موجی از اعتراض‌ها به‌خصوص در ساکرمنتو، شهر محل حادثه در جنوب کالیفرنیا، منجر شده است.
 
مقام‌های محلی گفته‌اند دو مامور پلیس حاضر در صحنه این واقعه هرکدام ده گلوله به استفان کلارک شلیک کرده‌اند.
 
دکتر اومالو می‌گوید این تیرها به گردن و ران این جوان هم خورده‌اند و همین‌طور یک گلوله ریه او را سوراخ کرده است.
 
به گفته این متخصص کالبدشکافی، هر یک از این ۸ گلوله می‌توانست سبب مرگ استفان کلارک شود.
 
او در عین حال روز جمعه در نشست خبری گفت که مرگ این جوان، آنی نبوده است و بین ۳ تا ۱۰ دقیقه از او آن‌قدر خون رفته که در نهایت جان داده است.
 
پلیس ساکرمنتو می‌گوید در این ماجرا، ماموران داشتند به گزارشی می‌رسیدند درباره یک دزد که به سه خودرو در محله آسیب زده بود.
 
از هلی‌کوپتری که بر فراز محل واقعه بود این‌طور دیده شد که مظنون، شیشه در یک خانه را می‌شکند و بعد از روی حصار به داخل خانه بغلی می‌پرد.
 
ماموران در حیاط پشتی خانه مادربزرگ استفان کلارک با او درگیر شدند.
 
دوربین‌های نصب‌شده روی لباس پلیس نشان می‌دهد که آنها در تاریکی از او می‌خواهند دست‌هایش را نشان دهد، بعد فریاد می‌زنند "اسلحه! اسلحه! اسلحه!" و به او تیراندازی می‌کنند.
 
در فیلم پیداست که این ماموران بعد از تیراندازی اسلحه‌هایشان را پایین می‌آورند و در فاصله از استفان کلارک می‌ایستند تا وقتی که نیروهای پشتیبانی سر برسند.
 
در حالی که این دو مامور داشتند درباره این‌که روی جوان تیرخورده عملیات احیای پزشکی اجرا کنند، یکی از ماموران می‌گوید "هی، ساکتش کن"؛ و بعد از این، صدای دوربین روی لباس پلیس‌ها برای دو دقیقه قطع می‌شود.
 
خانواده استفان کلارک و وکیلش می‌گویند چرا زودتر به او کمک پزشکی نرسیده است. آنها احتمالا به دولت فدرال شکایت کنند.
 
بنجامین کرامپ، وکیل خانواده، بعد از اعلام نتایج کالبدشکافی مستقل، گفت این یافته‌ها "تایید می‌کند که استفان تهدیدی برای پلیس نبوده است".
 
آقای کرامپ گفته یافته‌های اخیر نشان می‌دهد حرف یکی از ماموران پلیس، که گفته بود استفان کلارک با حالتی تهدیدکننده به سوی آنها رفته، نمی‌تواند درست باشد.
 
روز پنج‌شنبه صدها نفر در مراسم خاک‌سپاری این جوان شرکت کردند و معترضانی هم به خیابان‌ها ریختند.
 
روز سه‌شنبه استوان کلارک، برادر مقتول، به داخل یک جلسه شورای شهر دوید و همراه با چند معترض دیگر، برای دقایقی این جلسه را با شعارهایش به هم زد. او فریاد می‌زد: "قطع کنید لطفا؛ برادرم کشته شد."

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.