حمید بقایی از بیمارستان مرخص و مجددا راهی زندان شد

حق نشر عکسAHMADINEJAD.IR
Image captionحمید بقایی در پی وخامت حالش در زندان اوین به بیمارستان منتقل شده بود

حمید بقایی، معاون اجرایی محمود احمدی‌نژاد در دولت یازدهم که نیمه شب پیش به بیمارستان منتقل شده بود به زندان اوین بازگردانده شد.

به گزارش سایت دولت بهار نزدیک به آقای احمدی‌نژاد، در حالی که آقای بقایی در بیمارستان روند درمانی خود را طی می‌کرد، به حکم دادستانی او را به زندان اوین بازگرداندند.

به نوشته این سایت آقای بقایی گفته است به اعتصاب غذای خود ادامه خواهد داد.

آقای بقایی از زمان بازداشت خود اعلام کرده بود در اعتراض به حکمش دست به اعتصاب غذا می‌زند و گفته بود در صورت مرخصی و برگزاری دادگاه علنی اعتصاب غذای خود را می‌شکند.

او به پانزده سال حبس، پرداخت ۴۳ میلیارد تومان جزای نقدی و شلاق محکوم شده است.

در پی انتقال حمید بقایی به بیمارستان، آقای احمدی‌نژاد از "۱۸ روز ایستادگی" او در برابر "ظلم بزرگ دستگاه قضایی" یاد کرد و اظهار امیدواری کرد که "خودکامگان" عبرت بگیرند.

محمود احمدی‌نژاد در پیامی از طرفداران خود خواست برای آزادی حمید بقایی و اسفندیار رحیم مشایی "روزانه هزار صلوات به امام عصر" نذر کنند.

آقای بقایی در تابستان ۹۶ هم در بازداشت، دست به اعتصاب غذا زد و به خاطر وخامت حالش به بیمارستان منتقل شد.

بیشتر بخوانید:

پیش از این همزمان با صدور حکم حمید بقایی، آقای احمدی‌نژاد رئیس قوه قضائیه ایران را "غاصب و فاقد مشروعیت" خوانده بود.

محمود احمدی‌نژاد قبلا درباره "اعتصاب غذای" معاون سابق خود و وضعیت او در زندان هشدار داده و گفته بود اگر برای معاون سابقش اتفاقی بیفتد، مقام‌های جمهوری اسلامی ایران مسئول خواهند بود، چه آنها که "مستقیما ظلم کردند" چه آنها که ظلم را "توجیه" کردند.

رئیس‌جمهور پیشین ایران در اعتراض به برخورد قوه قضائیه با نزدیکان و طرفدارانش نامه‌هایی اعتراضی به آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران نوشته و خواهان دخالت او شده بود.

یکی از اتهام‌های آقای بقایی اختلاس در سه و نیم میلیون یورویی است که ادعا می‌شود قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس برای توزیع میان سران کشورهای آفریقایی به او داده بود.

در همین رابطه آقای بقایی خطاب به قوه قضائیه نوشت: حتی در صورت درست بودن اتهامات این قوه، آیا او مقصر است یا فرمانده سپاه قدس "به عنوان مقام مسئول مجاز در سپاه قدس و تحویل‌دهنده ارزهای مذکور؟"

به گفته مقام های سپاه پاسداران، این مبالغ نه از طرق انتقال بانکی، که به صورت نقدی، در ۱۲ مرداد ۱۳۹۲، یعنی یک روز پیش از شروع به کار دولت حسن روحانی در اختیار آقای بقایی قرار گرفته بودند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.