ریاض موشک شلیک شده از یمن را 'پیش از اصابت به خاک عربستان منهدم کرد'

عربستان موشک شلیک شده از یمن را پیش از اصابت منهدم کردحق نشر عکسREUTERS

بر اساس بیانیه‌ای که ائتلاف به رهبری عربستان منتشر کرده، نیروهای سعودی موشکی را که شبه‌نظامیان حوثی از یمن به عربستان شلیک شده بودند، رهگیری و پیش از اصابت به خاک این کشور منهدم کرده‌اند.

این موشک امروز شنبه (یازدهم فروردین/ ۳۱ مارس) شلیک شد و هدف آن شهر نجران در جنوب عربستان بود.

در بیانیه ائتلاف به رهبری عربستان که خبرگزاری دولتی این کشور آن را منتشر کرده، آمده که بر اساس یافته‌های اولیه، یک شهروند هندی ساکن عربستان به دلیل اصابت ترکش ناشی از انهدام موشک، زخمی شده است.

خبرگزاری صبا، وابسته به حوثی‌ها پیشتر گزارش کرده بود این موشک به پایگاه گارد ملی عربستان در شهر نجران اصابت کرده و منجر به "از دست رفتن رده‌های مختلف نظامی دشمن و تجهیزات نظامی آنها شده است."

از زمان دخالت عربستان در جنگ داخلی یمن (سال ۲۰۱۵ میلادی) و پس از تبعید عبد ربه منصور، رئیس جمهور این کشور، نیروهای حوثی بارها اقدام به پرتاب موشک به عربستان کرده‌اند.

هفته پیش، نیروی هوایی عربستان چندین موشک را که به سوی این کشور پرتاب شده بود، رهگیری و در آسمان منهدم کرد.

ترکش‌های این انهدام اولین کشته در ریاض، پایتخت عربستان را رقم زد.

هفته پیش سه موشک به سوی ریاض، پایتخت عربستان شلیک شد و یک نفر در اثر اصابت ترکش در حومه این شهر جان خود را از دست دادحق نشر عکسREUTERS
Image captionهفته پیش سه موشک به سوی ریاض، پایتخت عربستان شلیک شد و یک نفر در اثر اصابت ترکش در حومه این شهر جان خود را از دست داد

در ماه‌های اخیر حوثی‌ها بارها به سوی عربستان موشک‌ انداخته‌اند که بیشتر آنها با سپر دفاع موشکی عربستان منهدم شده است. آمریکا و عربستان سعودی ایران را متهم می‌کنند که حوثی ها قطعات موشک و دانش فنی در این زمینه می‌دهد.

ایران مسلح کردن حوثی‌ها را تکذیب می‌کند و می‌گوید که کمک ایران به گروه انصارالله یمن "مستشاری و معنوی" است.

مقام‌های ایرانی می‌گویند موشک‌های پرتاب شده از قبل در یمن وجود داشته یا در صنایع موشکی حوثی‌ها تولید شده است.

حدود یک ماه پیش، قطعنامه پیشنهادی بریتانیا در شورای امنیت سازمان ملل متحد برای تمدید تحریم تسلیحاتی شورشیان حوثی یمن که شامل انتقاد از نقش ایران بود با وتوی روسیه تصویب نشد و شورای امنیت در نهایت پیش‌نویس روسیه را به تصویب رساند که در آن به ایران اشاره نشده بود.

شورشیان حوثی، کنترل صنعا، پایتخت یمن و بخش‌های دیگری از این کشور را در اختیار دارند.

در طول سه سال اخیر و از زمان حمله عربستان به یمن میلیون‌ها نفر در این کشور آواره شده‌‌اند و بیماری و قحطی فراگیر شده است.

هزاران نفر از جمله غیرنظامیان در این حملات جان خود را از دست داده‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.