بقایی شکستن اعتصاب غذایش را تکذیب کرد

حمید بقایی معاون محمود احمدی نژاد در زمان ریاست جمهوری‌ او بودهحق نشر عکسAHMADINEJAD.IR
Image captionحمید بقایی معاون محمود احمدی نژاد در زمان ریاست جمهوری‌ او بوده

حمید بقایی معاون محمود احمدی نژاد در زمان ریاست جمهوری که برای تحمل حکم ۱۵ سال حبس، در اوین تهران زندانی است، شکستن اعتصاب غذایش را رد کرده است.

سایت دولت بهار از منابع نزدیک به محمود احمدی نژاد و نزدیکانش از قول حمید بقایی گفته "فشار اعتصاب غذا اگرچه اثرات سخت خود را بر جسم من تحمیل کرده اما شرایط روحی و‌ روانی بنده بسیار خوب است".

پیش از این اصغر جهانگیر، رئیس سازمان زندان‌ها در ایران گفته بود "حتی اگر فردی از نظر روحی و روانی دچار مشکل باشد و آب و غذا نخورد، ما به‌عنوان مجموعه زندان تلاش می‌کنیم فرد را از نظر روحی و روانی بازسازی و ارشاد و شرایط مناسبی را برای وی فراهم کنیم".

حمید بقایی در اظهاراتی که به نظر می رسد واکنش به این بخش از گفته های رئیس سازمان زندان ها در ایران باشد گفته "به نظر می‌رسد اظهارنظرهای کذب درباره شرایط روحی و‌‌ روانی بنده اهداف دیگری را دنبال می‌کند. بنده تاکید می‌کنم که در زندان هیچ دارویی مصرف نمی‌کنم و خودکشی هم نخواهم کرد".

آقای جهانگیر به خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران گفته بود "به‌رغم اینکه کسی تلاش می‌کند با نخوردن آب و غذا، شرایط بدی را برای خود فراهم کند، زندان در تلاش است این اتفاق نیفتد و از آن جلوگیری شود".

خبرگزاری فارس دیگر رسانه وابسته به سپاه هم دو روز پیش در گزارش مستقلی از "یک فرد مطلع" گفته بود "بقایی دیروز و امروز غذای مفصلی خورده و ادامه اعتصاب غذای وی کذب محض بوده و حتی صبح امروز در زندان با زندانیان بگو و بخند داشته است".

وب سایت بهار می‌نویسد: "آقای بقایی با اشاره به ادعای کذب یک‌ خبرگزاری بدنام امنیتی مبنی بر اینکه او در زندان به صورت مفصل غذا خورده و در اعتصاب غذا نیست، گفته متولیان این‌ رسانه فرزند خلف پدرشان نیستند اگر فیلم غذا خوردن بنده در زندان را منتشر نکنند".

آقای بقایی از زمان بازداشت خود اعلام کرده بود در اعتراض به حکمش دست به اعتصاب غذا می‌زند و گفته بود در صورت مرخصی و برگزاری دادگاه علنی اعتصاب غذای خود را می‌شکند.

همسر حمید بقایی هم درگفت و گو با وب سایت از ادامه اعتصاب غذای او خبر داده و گفته آقای بقایی خواسته در صورتی که مقاومتش موفقیت آمیز نبود "پیکرش در کنار شهدای سی تیر" دفن شود.

محمود احمدی‌نژاد در پیامی از طرفداران خود خواست برای آزادی حمید بقایی و اسفندیار رحیم مشایی "روزانه هزار صلوات به امام عصر" نذر کنند.

آقای بقایی در تابستان ۹۶ هم در بازداشت، اعتصاب غذا کرد و به علت وخامت حالش به بیمارستان منتقل شد. او پس از پایان بازداشت موقت گفته بود که در روزهای بازداشت "نان حرام قوه قضائیه" را نخورده بود.

یکی از اتهام‌های آقای بقایی اختلاسی است به مبلغ سه و نیم میلیون یورو که ادعا می‌شود قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران برای توزیع میان سران کشورهای آفریقایی به او داده بود.

آقای بقایی خطاب به قوه قضائیه نوشته است: "حتی در صورت درست بودن اتهامات این قوه، آیا او مقصر است یا فرمانده سپاه قدس به عنوان مقام مسئول مجاز در سپاه قدس و تحویل‌دهنده ارزهای مذکور؟"

به گفته مقام‌های سپاه پاسداران، این مبلغ نه از طرق انتقال بانکی، که به صورت نقدی، در ۱۲ مرداد ۱۳۹۲، یعنی یک روز پیش از شروع به کار دولت حسن روحانی در اختیار آقای بقایی قرار گرفته بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.