تیراندازی به خودروی نماینده شادگان؛ انگیزه احتمالی مهاجمان «شخصی» است


«افراد ناشناس» شامگاه پنج‌شنبه به خودروی در حال پارک نماینده شادگان در مجلس، تیراندازی کرده‌اند. این حادثه تلفات جانی نداشته و استاندار خوزستان اعلام کرده که احتمالاً انگیزه مهاجمان «شخصی» بوده است.
 
بر اساس گزارش خبرگزاری مهر، علاوه بر خودروی مجید ناصری‌نژاد نماینده شادگان در مجلس، سه خودروی دیگر نیز مورد اصابت گلوله قرار گرفته و عاملان این حادثه پس از آن فرار کرده‌اند.
 
گزارش شده که در زمان تیراندازی هیچ فردی در این خودروها حضور نداشته است.
 
در این ارتباط نماینده شادگان در مجلس درباره این حمله گفته است که «ما در جلسه‌ای در شادگان بودیم که یک موتورسوار به خودروهای ما تیراندازی کرد و از محل متواری شد».
 
گزارش منابع خبری در ایران حاکی است که غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، نیز پس از این حادثه، با حضور در شادگان دستور رسیدگی به این حادثه را صادر کرده است.
 
به گفته آقای شریعتی «چند مظنون شناسایی شده‌اند» و «احتمالاً انگیزه ضاربان شخصی بوده است».
 
شادگان در فاصله ۹۷ کیلومتری اهواز قرار دارد. برخی از ساکنان این شهرستان و دیگر شهرهای استان خوزستان سلاح در اختیار دارند و بارها درگیری‌های مسلحانه بین گروه‌هایی از ساکنان این مناطق رخ داده است.
 
از جمله روز هشتم فروردین، سعید حاجیان سرپرست فرمانداری شادگان، خبر داده بود که در درگیری مسلحانه بین «دو طایفه آلبوعبید و البوحصار» یک پیرمرد ۶۰ ساله و نوه ۲۲ ساله او کشته شده‌اند.
 
در همین روز بر اساس گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، یک «درگیری طایفه‌ای» در شهرستان لالی در شمال استان خوزستان هم یک کشته و دو زخمی در پی داشت.
 
در سال‌های گذشته همچنین تیراندازی مأموران نیروی انتظامی به برخی از جوانان در شادگان در جریان تعقیب و گریز‌ها، اعتراض‌های گسترده‌ای را به دنبال داشته است.
 
از جمله در بهمن ماه سال ۹۵ و پس از شلیک مأموران نیروی انتظامی به یک جوان عرب به نام حسن ابوغبیش و مرگ او، کلانتری این شهر توسط معترضان به آتش کشیده شد.
 
از روز هشتم فروردین ماه نیز در تعدادی از شهرهای استان خوزستان تجمع‌هایی در اعتراض به یک میان برنامه در برنامه «کلاه‌قرمزی» برگزار شده و بر اساس گزارش‌ها حدود ۲۰۰ نفر در این تجمعات بازداشت شده‌اند.
 
در این میان‌برنامه یک کودک، قومیت‌های ایران را با چسباندن عروسک‌هایی با لباس این قومیت‌ها بر روی نقشه نشان می‌دهد، اما لباس عربی در میان آنها نبوده است.
 
در سال‌های گذشته نیز تجمعاتی با انگیزه‌های مشابه در استان خوزستان برگزار شده‌ است.
 
در سال ۸۴ و پس از انتشار نامه‌ای که بر اساس محتویات آن ادعا می‌شد حکومت ایران درصدد است ترکیب جمعیتی استان خوزستان را تغییر دهد، اعتراض‌های گسترده‌ای در این استان رخ داد که چند نفر کشته و صدها نفر مجروح شدند.
 
این نامه منسوب به محمدعلی ابطحی، مشاور محمد خاتمی، رئیس‌جمهور وقت بود اما آقای ابطحی و مقامات دولت وجود چنین نامه‌ای را تکذیب کرده و آن را «جعلی» خواندند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.