وزیر ارتباطات ایران: برخی از مراکز داده کشور با حمله‌ سایبری مواجه شدند


 محمد جواد آذری جهرمیمحمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات ایران شامگاه جمعه ۱۷ فروردین گفته است، به برخی از مراکز داده کشور حمله سایبری شده است. به گفته وی دامنه حملات فراتر از ایران است و منشاء حملات در دست بررسی است.
 
محمد جواد آذری جهرمی در توییتر خود نوشته است: امشب برخی از مراکز داده کشور با حمله سایبری مواجه شده‌اند. تعدادی از مسیریابهای کوچک به تنظیمات کارخانه‌ای تغییر یافته‌اند.
 
وزیر ارتباطات ایران اضافه کرده است: «مرکز ماهر به یاری این مراکز داده،حمله را کنترل و در حال اصلاح شبکه‌های آنان به حالت طبیعی هستند. تلاشها برای ناامن جلوه دادن‌ها یک فرصت برای اصلاح اشکال هاست.»
 
وی در ادامه گفته است: «بررسی های اولیه حاکی از آن است که در تنظیمان مسیریابهای مورد حمله قرار گرفته با حک پرچم ایالات متحده اعتراضی درباره انتخاب امریکا صورت گرفته است.»
محمد جواد آذری جهرمی یک ساعت بعد در توییتی دیگر گفته است:«تا کنون بیش از ۹۵ درصد مسیریا بهای متاثر از حمله به حالت عادی بازگشتند و سرویس دهی را از سر گرفتند.»
 
این در حالی است که وزیر ارتباطات ایران به طور مشخص نگفته است که کدام مراکز مورد حمله قرار گرفته اند.
 
پیش از این برخی از نهاد ها و وزراتخانه های ایران مورد حمله سایبری قرار گرفته بودند. از جمله در سال ۱۳۹۱ سیستم اصلی مخابرات و اینترنت وزارت نفت و شرکت ملی نفت مورد حمله قرار گرفته بود.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.