مسئولانی بریتانیایی با سفر به شمال سوریه متعهد به پشتیبانی از کُردها شدند

جنگجویانی از واحدهای حمایت از خلق (کُرد) در شمال سوریهالعربیه می نویسد : هیاتی از مسئولان حزب کارگر در پارلمان بریتانیا، با سفر به مناطق تحت کنترل کُردها در شمال شرق سوریه و دیدار با مسئولان مدیریت خودگردان این مناطق، متعهد به پشتیبانی از آن‌ها در برابر تهدیدها شد.
 
به گزارش خبرگزاری رویترز، موریس گلاسمن عضو پارلمان بریتانیا از حزب کارگر، در این باره گفت: «ما برای روابطی بلند مدت اینجا هستیم. می‌توانیم از شما در برابر کسانی که می‌خواهند آزادی‌تان را از میان ببرند، پشتیبانی کنیم».
 
او که در بخش تحت کنترل کُردها در شهر قامشلی سخن می‌گفت، افزود: «ما با دل‌هایمان با شما اعلام همبستگی می‌کنیم».
 
ماه گذشته نیروهای ارتش ترکیه به همراه شبه‌نظامیان متحدشان از اپوزیسیون سوریه، با بیرون راندن جنگجویان کُرد، منطقه عفرین در شمال سوریه را به کنترل خود درآوردند.
 
 
ترکیه یگان‌های حمایت از خلق (کُرد) را که متحد ایالات متحده در جنگ علیه داعش هستند، «تروریست» و ادامه حزب کارگران کُردستان می‌داند. از این رو ترکیه با تهدید بر شمردن کنترل مناطق هم مرز خود در شمال سوریه توسط جنگجویان کُرد، اقدام نظامی علیه آن‌ها را آغاز کرد.
 
ترکیه تهدید کرده اگر یگان‌های حمایت از خلق (کُرد) از مناطق هم مرزش خارج نشوند، حرکت نظامی خود را به سمت شرق ادامه خواهد داد و پس از عفرین، شهرک منبج، نخستین هدفش خواهد بود.
 
از آغاز تنش چند جانبه در سوریه، یگان‌های حمایت از خلق (کُرد) و متحدانشان، مناطقی خودگردان در شمال سوریه برپا کردند. پس از آن، توان این یگان‌ها در پی بیرون راندن داعش از مناطق گسترده‌ای در شمال سوریه با کمک آمریکا، چند برابر شد.
 
رهبران کُرد در سوریه می‌گویند که در پی دست‌یابی به خودگردانی در چارچوب سوریه واحد هستند نه استقلال از این کشور.
 
عبدالکریم عمر از اعضای برجسته مدیریت خودگردان در شمال سوریه گفت هیات بریتانیایی که سه‌شنبه به این مناطق رسیده، نخستین هیات عالی‌رتبه در این سطح است که به مناطق تحت کنترل کُردها سفر می‌کند.
 
گلاسمن هم گفت که او و هیات همراهش به مناطقی در شمال سوریه سرکشی کرده و با جنگجویانی در واحدهای حمایت از خلق (کُرد) و اعضای شوراهای اداره شهرها، دیدار خواهند کرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.