نخستین مصاحبه خانواده نسیم اقدم با یک تلویزیون آمریکایی + ویدیو

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/LOqO9Ob754o" frameborder="0" allow="autoplay; encrypted-media" allowfullscreen></iframe>

صدای آمریکا : خانواده نسیم اقدم، زن جوان آمریکایی ایرانی‌تبار عامل تیراندازی در مقر یوتیوب، در مصاحبه با تلویزیون ای بی سی آمریکا، ضمن ابراز تاسف عمیق از این واقعه اعلام کردند که فرزندشان هرگز فرد خشنی نبود و آنها نمی‌دانستند که او اسلحه در اختیار داشته است.
 
خانواده نسیم اقدم، عامل تیراندازی در مقر یوتیوب هفته پیش ناگهان از یک خانواده زحتمکش کارگری به خانواده یک فرد مجرم تبدیل شده و در این مدت مدام در کانون رسانه‌های داخلی و خارجی آمریکا بوده‌اند.
 
خبرنگار کانال تلویزیونی ای بی سی آمریکا پنجشنبه ۱۶ فروردین در منزل آقای اقدم، پدر نسیم در حومه کالیفرنیا با خانواده او مصاحبه داشت. آقای اقدم به سئوال های خبرنگار در مورد اینکه آیا قبول دارد که فرزندش تروریست بود؟ یا اصولا فرد خشنی بوده، یا می‌دانستند که اسلحه در اختیار داشت، پاسخ منفی داد.
در گزارش‌های پلیس آمده است او اسلحه خود را ماه ژانویه از سانفرانسیسکو خریده بود.
 
خانواده نسیم در این نخستین مصاحبه از زمان وقوع تیراندازی در مقر یوتیوب از آنچه بر سر خود و دیگران آورد به شدت متأثر بودند.
 
پنجشنبه پیش، روزی که این مصاحبه انجام گرفت، سی و نهمین سالروز تولد نسیم اقدم بود.
 
شان اقدم، برادر نسیم، اتاق خواب خواهرش و فضایی که نسیم از آن برای ضبط کلیپ‌های ویدیویی برای یوتیوب استفاده می‌کرد را به خبرنگاران نشان داد.
 
طی سالها، نسیم اقدم به خاطر ویدیوهایی از حرکات ورزشی خود، در ایران به چهره‌ای نسبتا شناخته شده تبدیل شده بود. و این تنها درآمدش از طریق یوتیوب بود. خانواده می‌گویند، یوتیوب از سال پیش ویدیوهایش را فیلتر می‌کرد.
 
خانواده در پاسخ به سئوال خبرنگار در مورد اینکه آیا ممکن است نسیم به خاطر حساسیت شدید به یوتیوب دست به چنین کاری زده، می گویند، یوتیوب تنها منبع درآمد نسیم بود.
 
یک هفته پیش از این تیراندازی خانواده نسیم به اداره پلیس خبر داده بودند که نسیم ناپدید شده بود و پلیس پس از تحقیق در ساعت ۲ بامداد روز واقعه به خانواده خبر داده بودند که اتومبیل نسیم را پیدا کرده اند. خانواده نسیم می گویند، خیلی سعی کردند که پلیس را متقاعد کنند که او ممکن است دست به کار خطرناکی بزند، اما پلیس در جواب گفته بود: نگران نباشید، بروید استراحت کنید، همه چیز تحت کنترل است.
 
خانواده نسیم می‌گویند در حال حاضر به خاطر از دست دادن نسیم و ضایعه‌ای که او بوجود آورده بسیار غمگین و سوگوار هستند.
 
نسیم نجفی اقدم که یوتیوب را به اعمال تبعیض در انتشار ویدئوهایش متهم می کرد، سه شنبه گذشته با اسلحه به ساختمان مرکزی یوتیوب در کالیفرنیا حمله کرد که منجر به زخمی شدن سه نفر شد. او سپس با همان اسلحه خودکشی کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.